top of page

מיינד אפ MindUp

מיינד אפ (MindUp) היא מהתוכניות המוערכות והנחקרות ביותר בעולם בתחום הלמידה הרגשית – חברתית (SEL).

היא פותחה על ידי מיטב המומחים בעולם ובראשם איש החינוך הנודע סר קן רובינסון (מחבר רב המכר ׳המקום הנכון׳) והמומחה למדעי המוח וההתנהגות ד״ר דניאל סיגל.

התכנית מיועדת לילדים מגיל 4-15 ופועלת בהצלחה רבה משנת 2003 באלפי בתי ספר, בעשרות מדינות בעולם.

המחקרים מלמדים שהתכנית מחוללת שינוי עמוק בכל הרמות בבית הספר – גם בקרב הילדים וגם בקרב הצוותים החינוכיים.

התוכנית MindUp מבוססת על מדעי המוח ומלמדת את המורים כיצד להטמיע בתלמידיהם את המיומנויות והידע הנדרשים על מנת לווסת את הלחצים והרגשות בחיי היום יום, כיצד ליצור מערכות יחסים טובות יותר ולפעול בנדיבות, באמפתיה ובחמלה.

התכנית בנוייה על ארבעה עמודי יסוד:

מדעי המוח – MindUp מלמדת ילדים כיצד המוח מווסת רגשות ומתח וכך מגבירה את תחושת השליטה שלהם והיכולת לעשות זאת.

מיינדפולנס – התכנית מלמדת ילדים לתרגל מיינדפולנס ובכך מסייעת לריכוז, לויסות עצמי, ליכולת שלהם להצליח ולהשיג הישגם אקדמיים טובים ומשפרת את הרווחה הנפשית שלהם.

פסיכולוגיה חיובית – MindUp משתמשת באסטרטגיות הנגזרות מעולם הפסיכולוגיה החיובית ומעניקה לילדים מיומנויות שמסייעות לטיפוח הרווחה הנפשית, לריכוז ולהגברת המוטיבציה שלהם. 

למידה רגשית – חברתית (SEL) – בעזרת התכנית MindUp, מורים מסייעים לתלמידיהם לשפר מודעות עצמית, מודעות חברתית, ניהול עצמי, מיומנויות לטיפול מערכות יחסים טובות וקבלת החלטות אראית. 

MindUp, שאת פיתוחה יזמה הקרן הפילנתרופית של השחקנית ההוליוודית המפורסמת גולדי הון, היא אחת התוכניות הנחקרות ביותר בעולם. בראש צוות המחקר של התכנית עומדת ב -20 השנים האחרונות החוקרת הבינלאומית ד״ר קימברלי שונרט רייכל שהוזמנה ללוות את מערכת החינוך הישראלית. מחקריה מצביעים על ההשפעות החיוביות העמוקות של התכנית על כל תחומי החיים: עלייה בתחושת האופטימיות, בתחושת המסוגלות העצמית ובמוטיבציה, הגברת אחריות אישית וחברתית, אמפתיה, התנהגות פרו-חברתית, יכולת ליצירת קשרים חברתיים טובים, רווחה פסיכולוגית ובריאותית, עלייה ביכולות הקשורות לקשב וריכוז וביכולות הוויסות העצמי וכן שיפור בהישגים הלימודיים.

בנוסף המחקרים של שונרט רייכל מצביעים על כך שהתכנית מפחיתה אלימות, הצקות, בריונות, דיכאון ובידוד חברתי.

התכנית מגיעה לישראל במסגרת שיתוף פעולה של MindUp עם עמותת ‘ואהבת׳ והיא תפעל בשנת הלימודים הקרובה במספר בתי ספר נבחרים בישראל.

התכנית מומלצת על ידי ארגון CASEL העולמי ומדורגת בין 5 התכניות המצליחות בעולם בתחום ה- SEL, לשיפור האקלים הבית ספרי ולהפחתת אלימות.


לאתר הבית של התכנית הבינלאומית – לחצו כאן 


לתיאור מבנה התכנית
.pdf
Download PDF • 400KB

מחקר 2010
.pdf
Download PDF • 357KB

מחקר 2016
.pdf
Download PDF • 495KB

מחקר 2021
.pdf
Download PDF • 701KB


גולדי הון וד”ר דן סיגל בשיחת טד על מיינד אפ



ראיון עם גולדי הון על מיינד אפ ומיינדפולנס בבתי ספר (Forbes, 2014)



כתבה ב CNN על מיינד אפ


bottom of page